Κρίση, Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία : μια κριτική θεώρηση

Part of : για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ; No.48, 2013, pages [6 σελίδες]

Issue:
Pages:
[6 σελίδες]
Section Title:
Άρθρα με κρίση
Author:
Abstract:
Στην παρούσα εργασία αρχικά γίνεται μια σύντομη παρουσίαση των κυριότερων διαστάσεων της υφιστάμενης κρίσης αλλά και των βασικών αρχών της Κριτικής Παιδαγωγικής και της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία ώστε να διαφανούν τα κοινά τους στοιχεία και να αναδειχτεί η επικαιρότητα τους στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης. Στη συνέχεια, η ένταξη των θέσεων και των πρακτικών των κριτικών παιδαγωγών στην εκπαίδευση μέσα από μια κριτική θεώρηση/αποτίμηση αποτελεί σημαντική πλευρά της εργασίας, προκειμένου αυτή να λειτουργήσει αναστοχαστικά για κάθε ενδιαφερόμενο εκπαιδευτικό στην ιδιαίτερα κρίσιμη εποχή που διανύουμε. Τέλος, επιλέγονται και παρατίθενται αποσπάσματα του λόγου του Freire, ως του σημαντικότερου εκπρόσωπου της Κριτικής Παιδαγωγικής, εν είδει προβληματισμών που ενέχουν προτάσεις
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
Κριτική Παιδαγωγική, Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία
Notes:
http://www.peekpemagazine.gr/issue/240, Δίνεται ο συνολικός αριθμός σελίδων του ηλεκτρονικού πόρου.
References (1):
  1. Amsler, S. S. (2011). Revalorizing the Critical Attitude for Critical Education, Journal for Critical Education Policy Studies, 9(2), 60-76.Bourdieu, P., Passeron, J.C. (1990). Reproduction in Education, Society and Culture. London: Sage.Edwards, R. & Usher, R. (1994). Postmodernism and Education. Routledge, LondonHuckle, J. (1996). Realizing sustainability in changing times. In J. Huckle & S. Sterling (Eds), Education for Sustainability. London: Earthscan.Fein, J. (1993). Education for the Environment. Critical Curriculum Theorising and Environmental Education. Geelong: Deakin University Press.Huckle, J. (2000). Education for sustainability some guidelines for curriculum reform. Conference paper. South Bank University.Giroux H.A (1997). Pedagogy and the Politics of Hope. West view Press, USA.Lyotard, J-F. (1984). The Postmodern Condition: A Report on Knowledge. Minnesota Press.Mogensen, F. (1996). Environmental education aw critical education. In Breiting, S. & Nielsen, K. (Eds.) Environmental education Research in The Nordic Countries. Copenhagen: The Royal Danish School of Educational Studies.Ortega y Gasset, J. (1964). The Revolt of the Masses. N. York: W. W. Norton.Sterling, S. (1996). Education in change. In J. Huckle & S. Sterling (Eds), Education for Sustainability. London: Earthscan.Adorno, T. (1990). Θεωρία της ημιμόρφωσης, μτφρ. Λ. Αναγνώστου. Αθήνα: Αλεξάνδρεια.Apple, M. (2005). Ιδεολογία και Αναλυτικά Προγράμματα, μτφρ. Τ. Δαρβέρης. Αθήνα: εκδ. Επίκεντρο.Aranowitz, S. (2011). Ο ριζοσπαστικός δημοκρατικός ανθρωπισμός του Paulo Freire: Η φετιχοποίηση της μεθόδου. Στο Μ. Νικολακάκη (Επιμ.), Η Κριτική Παιδαγωγική στον νέο μεσαίωνα. Αθήνα: Ι. Σιδέρης.Bauman, Z. (2004). Παγκοσμιοποίηση: οι συνέπειες για τον άνθρωπο, μτφρ. Χ. Βαλλιανός. Αθήνα: ΠολύτροπονΓρόλλιος, Γ. & Κάσκαρης, Γ. (1997). Εκπαιδευτική πολιτική, μεταμοντέρνο και Κριτική Παιδαγωγική: Τα αδιέξοδα μιας σχέσης και τα όπλα της κριτικής. Ουτοπία, τ. 56, 108-118.Mogensen, F. & Mayer, M. (2009). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Μια κριτική προσέγγιση. Στο Ε. Φλογαΐτη & Γ. Λιαράκου (Επιμ.), Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη: Από τη θεωρία στην πράξη. Αρχάνες: ΚΠΕ Αρχανών.Freire, P. (2006). Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάσκουν. Αθήνα: εκδ.Επίκεντρο.Freire, P. (2011). Για το δικαίωμα στο καθήκον να αλλάξουμε τον κόσμο. Στο Μ. Νικολακάκη (Επιμ.), Η Κριτική Παιδαγωγική στον νέο μεσαίωνα. Αθήνα: Ι. Σιδέρης.Giroux, H. (2010). Θεωρίες της Αναπαραγωγής και της Αντίστασης στη Νέα Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης: Προς μια Κριτική Θεωρία του Σχολείου και μια Αντίπαλη Παιδαγωγική. Στο Π. Γούναρη, Γ. Γρόλλιος (Επιμ.), Κριτική Παιδαγωγική. Αθήνα: Gutenberg.Giroux, H. (2011). Επανεξετάζοντας την υπόσχεση της Κριτικής Παιδαγωγικής: ένας πρόλογος. Στο Μ. Νικολακάκη (Επιμ.), Η Κριτική Παιδαγωγική στον νέο μεσαίωνα. Αθήνα: Ι. Σιδέρης.Kincheloe, J. (2011). Η Κριτική Παιδαγωγική στον 21ο αιώνα: εξέλιξη για επιβίωση. Στο: Μ. Νικολακάκη (Επιμ.), Η Κριτική Παιδαγωγική στον νέο μεσαίωνα. Αθήνα: Ι. Σιδέρης.Macedo, D. (2010). Η παιδεία της αποβλάκωσης: η παιδαγωγική των μεγάλων ψεμάτων. Στο Π. Γούναρη, Γ. Γρόλλιος (Επιμ.), Κριτική Παιδαγωγική. Αθήνα: Gutenberg.McLaren, P. (2010). Κριτική Παιδαγωγική: Μια Επισκόπηση. Στο Π. Γούναρη, Γ. Γρόλλιος (Επιμ.), Κριτική Παιδαγωγική. Αθήνα: Gutenberg.McLaren, P. (2011). To μέλλον του παρελθόντος. Στοχασμοί για την παρούσα κατάσταση της αυτοκρατορίας και της παιδαγωγικής. Στο Μ. Νικολακάκη (Επιμ.), Η Κριτική Παιδαγωγική στον νέο μεσαίωνα. Αθήνα: Ι. Σιδέρης.Νικολακάκη, Μ. (2011).Η Κριτική Παιδαγωγική στο Νέο Μεσαίωνα: Προκλήσεις και Δυνατότητες. Στο Μ. Νικολακάκη (Επιμ.), Η Κριτική Παιδαγωγική στον νέο μεσαίωνα. Αθήνα: Ι. Σιδέρης.Nietzsche, F. (2006). Μαθήματα για την Παιδεία, μτφρ.-πρόλογος-σημ. Ν.Μ. Σκουτερόπουλος. Αθήνα: Printa.Πέτρου, Α. (2011). Κριτική θεωρία και Κριτική Παιδαγωγική. Στο Μ. Ζεμπύλας (Επιμ.), Εκπαιδευτική πολιτική και αναλυτικά Προγράμματα Τόμος Β: Αναλυτικά Προγράμματα: θεωρίες και εφαρμογές. Λευκωσία: Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου.Σχίζα, Κ. (2004). Η συστημική προσέγγιση στα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Διδακτορική διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Τομέας Παιδαγωγικής.Τrifonas, P.P. & Balomenos, E. (2011). Μεταδομισμός, Διαφορά και Κριτική Παιδαγωγική. Στο Μ. Νικολακάκη (Επιμ.), Η Κριτική Παιδαγωγική στον νέο μεσαίωνα. Αθήνα: Ι. Σιδέρης.Φλογαΐτη, Ε. (2006). Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.Φλογαΐτη, Ε. κ.ά. (2007). Εναλλακτικές διδακτικές τεχνικές στη σύγχρονη εκπαίδευση. Ε. Φλογαΐτη (Επιμ.), Εκπαιδευτικό υλικό. Λευκάδα: Πάντειο Πανεπιστήμιο.Φρέιρε, Π. (1977). Η αγωγή του καταπιεζόμενου, μτφρ. Θ. Γέρου. Αθήνα: Κέδρος.