Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία και ενεργός πολίτης : Διαπιστώσεις, επιδιώξεις, προοπτικές

Part of : για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ; No.51, 2014, pages [7 σελίδες]

Issue:
Pages:
[7 σελίδες]
Section Title:
Άρθρα με κρίση
Author:
Abstract:
Δεν διατίθεται περίληψη.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
ενεργός πολίτης, εκπαίδευση, Περιβάλλον, Αειφορία
Notes:
http://www.peekpemagazine.gr/issue/400, Δίνεται ο συνολικός αριθμός σελίδων του ηλεκτρονικού πόρου.
References (1):
  1. Barraza, L., Duque-Arisrizabal, A., Rebolledo, G. (2003). Environmental education: from policy to practice. Environmental Education Research, 9 (3), 347-357.Crick, B. (eds) (1998). Education for citizenship and the teaching of democracy in schools London Qualifications and Curriculum Authority. Final report of the Advisory Group on Citizenship. London Qualifications and Curriculum AuthorityΔημητρίου, Α. (2005). Η περιβαλλοντική εκπαίδευση ως μέσο για την ανάπτυξη της συνεργασίας των λαών, την κοινωνική δικαιοσύνη, την ειρήνη και τον πολιτισμό. Στο: Αλ. Γεωργόπουλος (Επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Ο νέος πολιτισμός που αναδύεται (σελ. 321-340). Αθήνα: Gutenberg.Δημητρίου, Α. (2009). Περιβαλλοντική εκπαίδευση: Περιβάλλον, αειφορία. Θεωρητικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.Facione, P. A. (2007). Critical Thinking: What it is and why it counts. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: http://www.insightassessment.com/t.html (15/07/08).Hart, R. (1997). Children's participation: the theory and practice of involving young citizens in community development and environment care. New York: Earthscan Publishers (επανέκδοση, 2008).Hodgson, N. (2008). Citizenship education, policy and the educationalization of educational research. Educational Therory, 58 (4), 417-434.Huckle, J. (2001). Education for sustainability and ecological citizenship in Europe: a challenge for teacher education in the 21st Century.Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: http://john.huckle.org.uk (15/04/07).Huckle, J. (2004). Critical Realism: A Philosophical Framework for Higher Education for Sustainability. In P.B. Corcoran, & A.E.J. Wals, (Eds.), Higher Education and the Challenge of Sustainability: Problematics, Promise, and Practice (σελ.33-47). Netherlands: Kluwer Academic Publishers.IUCN (International Union for the Conservation of Nature) (1970). Environmental education workshop. Nevada. USA.Jensen, B.B. (2002). Knowledge, action and pro-environmental behavior. Environmental Education Research, 8 (3), 163-178.Jensen, B.B. & Schnack, K. (1997). The action competence approach in environmental education. EnvironmentalEducationResearch, 3 (2), 163-178.Λιαράκου, Γ. & Φλογαίτη, Ε. (2007). Από την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη: Προβληματισμοί, Τάσεις και Προτάσεις. Αθήνα: Νήσος.Orr, D. (1992). Ecological Literacy: Education and the transition to a postmodern world. Albany: SUNY PressPalmer, J. (1998). Environmental Education in the 21st century. Theory, practice, progress and promise. London: NY Routledge.Παπαδημητρίου, Β. (1998). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Σχολείο. Αθήνα: Τυπωθήτω – Γιώργος Δαρδανός.Sato, M. (2006). Evolving environmental education and its relation to EPD and ESD. A paper presented at the UNESCO Expert Meeting on Education for Sustainable Development. Kanchanaburi, Thailand.Tilbury, D. & Ross, K. (2006). Living Change: Documenting good practice in Education for Sustainability in NSW. Macquarie University, Sydney, and Nature Conservation Council, NSW.Φλογαΐτη, Ε. (2006). Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.UN (2005). Strategy for Education for Sustainable Development, CEP/AC. 13/2005/3/ Rev. 1, High Level Meeting of Environmental Education and Ministries, Vilnius, 17-18 March.UNESCO (1976). The international workshop on environmental education. Belgrade, Yugoslavia, 13-22 Oct 1975. Final report. UNESCO: Paris.UNESCO (1978). Intergovernmental Conference on Environmental Education (Τiblisi USSR, 14-26 October 1977). Paris: Unesco.UNESCO, (1992). United Nations Conference on Environmental and Development: Agenda 21. Switzerland: Unesco.UNESCO-EPD, (1997). Declaration of Thessaloniki. UNESCO-EPD97/CONF.401/CLD.2, Paris: UNESCO.UNESCO, (2002). Teaching and learning for a sustainable future: A multimedia teacher education programme. Paris: Unesco. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: http://www.unesco.org/education/tlsf/ (23/04/2006).