Η Ανάπτυξη των Ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η άμβλυνση των τοπικών αντιδράσεων : Η σημασία της Διαδικαστικής και της Διανεμητικής Δικαιοσύνης

Part of : για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ; No.60, 2018

Issue:
Pages:
Section Title:
Άρθρα με κρίση
Author:
Abstract:
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μπορούν να συμβάλουν στον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής αλλά και να δημιουργήσουν νέα μοντέλα οικονομικής ανάπτυξης. Ενώ οι περισσότεροι διατείνονται ευνοϊκά στην ανάπτυξή τους σε εθνικό επίπεδο, όταν είναι να αποφασίσουν σε τοπικό επίπεδο οι αντιδράσεις πληθαίνουν. Η διεθνής βιβλιογραφία έχει εστιάσει ότι οι αντιδράσεις αυτές οφείλονται σε παραβιάσεις της διαδικαστικής και διανεμητικής δικαιοσύνης. Στην παρούσα έρευνα υιοθετήθηκε η ποιοτική έρευνα λόγω της πολυπλοκότητας του φαινομένου. Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν 30 συνεντεύξεις όπου έλαβαν μέρος άτομα από τον ακαδημαϊκό, εκπαιδευτικό και τον κόσμο των επιχειρήσεων. Εξήχθησαν συμπεράσματα που συμφωνούν με άλλες διεθνείς έρευνες εντούτοις, η ισότιμη μεταχείριση τοπικών κοινωνιών και εταιρειών, όσον αφορά το σχεδιασμό και το διαμοιρασμό των οφελών από τα συγκεκριμένα επενδυτικά σχέδια χρήζει περαιτέρω διερεύνησης. Επιπροσθέτως, ο ρόλος της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη θεωρείται σημαντικός στην καλλιέργεια δεξιοτήτων ενεργού πολιτότητας
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
Αειφόρος Ανάπτυξη, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, διαδικαστική δικαιοσύνη, διανεμητική δικαιοσύνη, εκπαίδευση
Notes:
http://www.peekpemagazine.gr/issue/644
References (1):
  1. Aitken, M. (2010). Why we still don’t understand the social aspects of wind power: a critique of key assumptions within the literature. Energy Policy, 38(4), 1834-1841.Bell, D. & Rowe, F. (2012). Are climate policies fairly made? Joseph Rowntree Foundation: York, UK.Carroll, A. B. & Buchholtz, A. K. (2009). Business & Society: ethics and stakeholder management (7th ed.). Mason, OH: South-Western Cengage LearningCass, N., Walker, G. & Devine-Wright, P. (2010). Good neighbours, public relations and bribes: the politics and perceptions of community benefit provision in renewable energy development in the UK. Journal of Environmental Policy & Planning, 12(3), 255-275.Devine-Wright, P. (2005). Beyond NIMBYism: towards an integrated framework for understanding public perceptions of wind energy. Wind Energy, 8(2), 125-139.Dimitropoulos, A. & Kontoleon, A. (2009). Assessing the determinants of local acceptability of wind-farm investment: a choice experiment in the Greek Aegean islands. Energy Policy, 37(5), 1842-1854.Gross, C. (2007). Community perspectives of wind energy in Australia: the application of a justice and community fairness framework to increase social acceptance. Energy Policy, 35(5), 2727-2736.Horst van der, D. & Toke, D. (2010). Exploring the landscape of wind farm developments: local area characteristics and planning process outcomes in rural England. Land Use Policy, 27(2), 214-221.Krohn, S. & Damborg, S. (1999). On public attitudes towards wind power. Renewable Energy, 16(1-4), 954-960.Loring McLaren, J. (2007). Wind energy planning in England, Wales and Denmark: factors influencing project success. Energy Policy, 35(4), 2648-2660.Malhotra, N. K. & Birks, D. F. (2007). Marketing research: an applied approach (3rd European ed.). London: Financial Times Prentice Hall.Murphy, K. (2012). The social pillar of sustainable development: A literature review and framework for policy analysis. Sustainability: Science, Practice, & Policy, 8(1), 15-29.Nicholls, A. & Cho, A. H. (2006). Social entrepreneurship: the structuration of a field. In A. Nicholls (Ed.), Social entrepreneurship: new models of sustainable social change (pp. 99-118). New York: Oxford University Press Inc.Parkhill, K. (2007). Tensions between Scottish national policies for onshore wind energy and local dissatisfaction – insights from regulation theory. European Environment, 17(5), 307-320.Reinecke, W. H., Deng, F. M., Witte, J. M., Benner, T., Whitaker, B. & Gershman, J. (2000). Critical choices: the United Nations, networks, and the future of global governance. Ottawa: International Development Research Centre.Shrader-Frechette, K. S. (2002). Environmental justice: creating equality, reclaiming democracy. New York, NY: Oxford University Press.Sovacool, B. K. & Ratan, P. L. (2012). Conceptualizing the acceptance of wind and solar electricity. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 16(7), 5268-5279.Stigka, E. K., Paravantis, J. A. & Mihalakakou, G. K. (2014). Social acceptance of renewable energy sources: A review of contingent valuation applications. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 32, 100-106.Strange, S. (1996). The retreat of the state: the diffusion of power in the world economy. Cambridge: Cambridge University Press.Tabi, A. & Wustenhagen, R. (2017). Keep it local and fish-friendly: Social acceptance of hydropower projects in Switzerland. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 68, 763-773.Toke, D. (2005). Explaining wind power planning outcomes: some findings from a study in England and Wales. Energy Policy, 33(12), 1527-1539.Tsoutsos, T., Tsouchlaraki, A., Tsiropoulos, M. & Serpetsidakis, M. (2009). Visual impact evaluation of a wind park in a Greek island. Applied Energy, 86(4), 546-553.UNESCO (2017). Education for Sustainable Development goals: Learning objectives. Paris, France: UNESCO.Visser, W. (2010). The age of responsibility: CSR2.0 and the new DNA of business. Journal of Business Systems, Governance and Ethics, 5(3), 7-22.Walker, G. (2008). What are the barriers and incentives for community-owned means of energy production and use? Energy Policy, 36(12), 4401-4405.Walker, G. and Devine-Wright, P. (2008). Community renewable energy: what should it mean? Energy Policy, 36(2), 497-500.Wolsink, M. (2007). Wind power implementation: the nature of public attitudes: equity and fairness instead of ‘backyard motives’. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 11(6), 1188-1207.Wolsink, M. (2012). Wind power: basic challenge concerning social acceptance. In R. A. Meyers (Ed.), Encyclopedia of sustainability science and technology, volume 17 (pp. 12218-12254). New York: Springer.Φλογαΐτη, E. (2006). Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.Yin, R. K. (2011). Qualitative research from start to finish. New York: The Guilford Press.Zadek, S. (2001). Third generation corporate citizenship: public policy and business in society. London: The Foreign Policy Centre.