Η Δεκαετία της Εκπαίδευσης για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη : Τα πρώτα ερωτήματα

Part of : για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ; No.36, 2006, pages 9-11

Issue:
Pages:
9-11
Section Title:
Αφιέρωμα
Author:
Abstract:
Δεν διατίθεται περίληψη.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
http://www.peekpemagazine.gr/sites/default/files/issues/pdf/peekpet36.pdf
References (1):
  1. ARIES. A National Review of Environmental Education and its Contribution to Sustainability in Australia (CD-Rom), Australian Government of the Environment and Heritage. www.aries.mq.edu.auUN Decade of Education for Sustainable Development, 2005-2014. Draft implementation scheme, UNESCO 2005.Δίτσιου, M. (2002). Αξιολόγηοη του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Πρώτη γνωριμία με τους φυσικούς πόρους Λπό την παραγωγή οτην κατανάλωοη». Διδακτορική διατριβή Τμήμα ΦΠΨ, Φιλοσοφική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών.Fullan, Μ. (2000). Change Forces: The Sequel. Falmer Press, Educational change and development series.Hicks,D. (2001). Citizenship for the Future . WWF-UK. Maitles, H. & Is.Gilchrist. (2003). Never too young to learn democracy!: A case study of a democratic approach to learning in a RME secondary class in the West of Scotland. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003459.htmI Sterling, St. (2001). Sustainable Education: Re-visioning Learning and Change. The CREATE Centre, Bristol, UK.Τερζής, Ν (1983). Η παιδαγωγική του Αλέξανδρου Π. Δελμούζου. Εκδ. Αψών Κυριακίδη, θεσσαλονίκη.UN Decade of Education for Sustainable Development, 2005-2014, The DESD at a glance