Εκπαίδευση μεταναστών : Προς τι είδους ένταξη; Με τι είδους εκπαίδευση;

Part of : Εκπαίδευση ενηλίκων ; No.32, 2014, pages 30-33

Issue:
Pages:
30-33
Author:
Abstract:
Οι εκπαιδευτές που έχουμε μεικτές τάξεις ή τάξεις μεταναστών τείνουμε να δεχόμαστε ότι η κοινωνική ένταξη των εκπαιδευόμενων είναι κι αυτό μια πτυχή του ρόλου μας. Για την εκπληρώσουμε όμως, χρειάζεται γα ξεκαθαρίσουμε το πώς αντιλαμβανόμαστε την ένταξη και να διερευνήσουμε τις πρακτικές της επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τόσο όμως στις συζητήσεις μας όσο και στη βιβλιογραφία, παρατηρείται ασυμφωνία και έλλειψη σαφήνειας σχετικά με την έννοια της ένταξης. Ως εκ τούτου, το άρθρο αυτό στοχεύει στο να αναπτύξει ένα σαφές θεωρητικό πλαίσιο για την ένταξη και να εντοπίσει τις γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις που συνδράμουν στην επίτευξη της. Τέλος, βασισμένο σε ποιοτική έρευνα, εντοπίζει τις μεθόδους με τις οποίες εκπαιδευτές και φορείς μπορούν να βοηθήσουν τους εκπαιδευόμενους τους στην κατάκτηση αυτών των μαθησιακών στόχων, ώστε να βρεθούν πιο κοντά στην κοινωνική ένταξη.
Subject:
Subject (LC):
References (1):
  1. Αποστόλου, Α. (2002). Μαζί σε Νέους Κόσμους. Ένταξη των Μεταναστών. Αθήνα: Ι.Π.Ο.Δ.Ε.Bauböck, R. (2001). International Migration and Liberal Democracies: the Challenge of Integration, Patterns of Prejudice Institute for Jewish Policy Research, 35(4): 33-49.Castells, M. (1997). The Power of Identity. Oxford: Blackwell.Castles, S., Korac, M., Vasta, E., & Vertovec, S. (2002). Integration: Mapping the Field. Oxford: University of Oxford Centre for Migration and policy Research and Refugee Studies Centre.Coare, P., & Johnston, R. (2003). Adult Learning, Citizenship and Community Voices. Leicester: NIACE.Crowther, J., & Tett, L. (2001). Democracy as a Way of Life: Literacy for Citizenship, in J. Crowther, M. Hamilton & L. Tett (Eds.), Powerful Literacies. Leicester: NIACE.Elliott, J. (2000). The Challenge of Lifelong Learning as a Means of Extending Citizenship for Women, Studies in the Education of Adults, 32(1): 6-21.Holford, J., & Van der Veen, R. (2003). Education and Training for Governance and Active Citizenship in Europe. Guildord: University of Surrey.Jarvis, P. (2002). Globalisation, Citizenship and the Education of Adults in Contemporary European Society, Compare, 32(1): 5-19.Kofman, E., Phizacklea, Α., Raghuram, P., & Sales, R. (2000). Gender and International Migration in Europe. London: Routledge.Μάγος, Κ., & Μπαμπανέλου, Δ. (2008). Εισαγωγικός Οδηγός: Η Διαπολιτισμική Διάσταση στη Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση. Αθήνα: ΙΝΕ/ΓΣΕΕ.Malik, Κ. (2009). From Fatwa to Jihad: The Rushdie Affair and its Legacy. London: Atlantic.Martin, I. (2003). Adult Education, Lifelong Learning and Citizenship: Some If s and Buts, International Journal of Lifelong Education, 22(6): 566-579.Merrifield, J. (2002). Learning Citizenship. Brighton: Institute of Development Studies. Παπαγεωργίου, Η. (2010). Εκπαίδευση Ενηλίκων και Κοινότητα: το θεωρητικό πλαίσιο, Εκπαίδευση Ενηλίκων και Πολιτισμός στην Κοινότητα, Vol 1, Προσβάσιμο μέσω Διαδικτύου στη διεύθυνση: http://cretaadulteduc.gr/bloq/?p^183.Papageorgiou, I. (2010). For an education that makes the most out of globalisation: a critical interculturalist approach, Current Sociology, 58(4): 642-660.Papageorgiou, I. (2007). Becoming a Social Actor: The Sociopolitical Significance of Adult Education Classes. Proceedings of the International Sociological Association Conference 'New Directions in Sociology of Education in/for the 2 1 s t Century', Cyprus, 25-27 May 2007, pp 185-200.Polare, C. (2003). Les Différentes Approches de l'Intégration: Lexique. Grand Lyon: Millénaire 3.Romanucci-Ross, L., & DeVos, G. (Eds.) (1996). Ethnie Identity: Creation, Conflict and Accomodation. London: Aldamira Press.Soysal, Y. (1999). Participation of Immigrants in European Public Spheres: Models and Reflections, Council of Europe-Community Relations Political and Social Participation of Immigrants through Consultative Bodies. Strasbourg: Council of Europe.Schuller, T., Brassett-Grundy, Α., Green, Α., Hammond, C, & Preston, J. (2002). Learning, Continuity and Change in Adult Life. London: The Centre for Research on the Wider Benefits of Learning.Taylor, C. (2000). Democratic Exclusion and its Remedies?, In P. Askonas & A. Stewart (Eds.), Social Inclusion: Possibilities and Tensions. London: Macmillan Press.Welton, M. (2002). Listening, Conflict and Citizenship: Towards a Pedagogy of Civil Society, International Journal of Lifelong Education, 21(3): 197-208.