Εκπαίδευση κρατουμένων : το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας της Δικαστικής Φυλακής Κορυδαλλού

Part of : Εκπαίδευση ενηλίκων ; No.34, 2015, pages 31-41

Issue:
Pages:
31-41
Author:
Abstract:
Η εκπαίδευση νοείται ως καθολικό δικαίωμα και ως εκ τούτου είναι και δικαίωμα των κρατουμένων. Το άρθρο εστιάζεται στους κρατούμενους της Δικαστικής Φυλακής Κορυδαλλού, που συμμετέχουν στην εκπαίδευση ενηλίκων και συγκεκριμένα στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ). Θεωρείται ότι, μέσω της παροχής εκπαίδευσης στους κρατούμενους, μπορεί να καταπολεμηθεί η επαναδραστηριοποίηση τους σε παραβατικές δραστηριότητες. Ωστόσο, ο κύριος στόχος της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των άλλων οφελών που μπορεί να προκύψουν από τη συμμετοχή των εγκλείστων στο ΣΔΕ, όπως η δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου, η απόκτηση εκπαιδευτικών γνώσεων και οι αλλαγές στις προσωπικές τους αντιλήψεις
Subject:
Subject (LC):
References (1):
  1. Αλεξιάδης, Σ., & Πανούσης, Γ. (2002). Σωφρονιστικοί Κανόνες. Αθήνα-Κομοτηνή: Αντ. Σάκκουλα.Αλοσκόφης, Ο. (2009). Κοινωνική και ποινική κατάσταση των κρατουμένων στη Δικαστική Φυλακή Κορυδαλλού: Διαφορές ημεδαπών-αλλοδαπών. Στο Κουλούρης, Ν. (επιμ.), Media και έγκλημα, Επι-Φυλακή, Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού: Λειτουργία, κατάσταση και μεταχείριση των κρατουμένων. Αθήνα-Κομοτηνή: Αντ. Σάκκουλα.Αλοσκόφης, Ο. (2010). Ο Άτυπος Κώδικας Συμπεριφοράς των Κρατουμένων. Αθήνα: Αντ. Σάκκουλα.Bellorado, D. (1986). Making literacy programs work. Volume I: A practical guide for correctional educators. Report to United States Department of Justice. Washington, D .C: Government Printing Office.Boshier, R. (1986). "Proaction, for a Change: Some Guidelines for the Future," International Journal of Lifelong Education, 5(1) pp. 15-31.Chappell, C. (2004). Post-Secondary Correctional Education and Recidivism: A Meta-Analysis of Research Conducted 1990-1999. The Journal of Correctional Education, 55 (4), pp. 148-169.Cohen, S., & Taylor, L. (1981). Psychological Survival: The experience of long term imprisonment. 2 ed.Harmondsworth: Penguin.Council of Europe. (1989). Education in prison: Recommendation No. R (89) 12 adopted by the Committee of Ministers of the Council of Europe on 13 October 1989 and explanatory memorandum. Committee of Ministers. Ανακτήθηκε στις 14/02/2014, από: http://www.coe.int/t/dg3/healthbioethic/texts_and_documents/Rec%2889%292E.pdf.Council of Europe. (2006). Recommendation Rec(2006)2 of the Committee of Ministers to member states on the European Prison Rules. Committee of Ministers. Ανακτήθηκε στις 14/02/2014, από: https://wcd.coe.int/ViewDoc.jsp?id=955747.Γκρίζου, Μ., Μπάνος, Β., Ρογδάκη, Α., & Τσολακοπούλου, Ι. (2008). Εκπαίδευση στη Φυλακή - Η Ελληνική εκδοχή μ ι α ς Ε υ ρ ω π α ϊ κ ή ς ι δ έ α ς . Α ν α κ τ ή θ η κ ε 15/02/2014,anó:http://kratoumenoi.blogspot.gr/2010/12/%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%C%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%B1%CE%B%CE%AE-%CE%B7-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%C%B5%CE%BA%CE%B4%CE%BF%CF %87%CE%AE.html.European Commission (EC). (1999). Second chance schools: Guide for setting up a second chance school. Brussels: EC.Fitzgerald M., & Sim J. (1979). British Prisons. Oxford: Basil Blackwell.Gerber, J., & Fritsch, E. (1993). Prison education and offender behavior: A review of the scientific literature. Huntsville: Texas Department of Criminal Justice, Institutional Division.Giddens, A. (2002). Κοινωνιολογία. Αθήνα: Gutenberg.Giles, M., Le, T. H., Allan, M., Lees, C, Larsen, Α., & Bennett, A. (2004). To train or not to train: The role of education and training in prison to work transitions, Australia: National Centre for Vocational Education Research (NCVER).Goffman, E. (1968). Stigma - Notes on the Management of Spoiled Identity. London: Penguin.Hurry, J., Rogers, L., Simonot., M., & Wilson, A. (June 2012). "Inside Education: The Aspirations and Realities of prison education for under 25s in the London area: A report for John Cass's Foundation". Centre for Education in the Criminal Justice System. Institute of Education: University of London.Kett, M. (1985). Prison education service. A guide to resources. Dublin: Prison Education Service.Κουλούρης, Ν. (επιμ). (2009). Media και έγκλημα, Επι-Φυλακή, Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού: Λειτουργία, κατάσταση και μεταχείριση των κρατουμένων. Αθήνα- Κομοτηνή: Αντ. Σάκκουλα.Liebling, Α. (1999). Doing research in prison: Breaking the silence? \JK: Cambridge UniversityΜαγγανάς, Α., Λάζος, Γ., & Σβουρδάκου, Δ. (2008). Η Εγκληματολογία από τα Κάτω. Αθήνα: Νομική Βιβλιοθήκη.MacGuinness, Ρ. (2000). Dealing With Time: Factors that Influence Prisoners to Participate in Prison EducationProgrammes. Στο Wilson, D. and Reuss, A. (Eds.), Prison(er) Education: Stories of Change and Transformation. U.K: Waterside Press.Μαρινοπούλου, Φ. (2009). Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Φυλακή: Εξωραϊσμός εγκλεισμού ή παράθυρο στη ζωή και μοχλός επανένταξης;. 2η Ημερίδα ΕΡΕΑ Hellas. Ανακτήθηκε στις 13/02/2014, από: http://www.epea.org/epeahellas/wp-content/06sde-diabaton.pps.Μαρμάρινος, Γ., & Βερβενιώτη, Τ. (2007). «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Από την κοινωνική εκπαίδευση στον κοινωνικό γραμματισμό», διά βίου, Ι, σ. 105-115.Mathiesen, Τ. (2006). Prison On Trial (ST ed.). United Kingdom: Waterside Press.Μαυρής, M. (2003). To Πανοητικό Του Χρόνου: Η διαχείριση του χρόνου σε συνθήκες μακροχρόνιας στέρησης της ελευθερία. Αθήνα: Τυπωθήτω.Newman, Α. (1993). Prison Literacy: Implications for Program and Assessment Policy. Philadelphia: National Center on Adult Literacy.Νόμος 2776/1999/ΦΕΚ 291. Σωφρονιστικός Κώδικας.Νόμος 2525/1997/ΦΕΚ188. Ενιαίο Λύκειο, πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις.Πανούσης Γ. (1989). Η σωφρονιστική μεταρρύθμιση στην Ελλάδα (από τον κυνισμό της εργασίας στην ουτοπία της αγωγής;). Αθήνα: Αντ. Σάκκουλα.Παπαδάκης, Κ.( 2007). Σωφρονιστικά καταστήματα: Οι ανθρώπινες χωματερές της Ελλάδας. Ανακτήθηκε στις 8/01 /2014, από: http://www.epda.gr/tcpdf/index.php?id=261.Parker, E. (1990). The social-psychological impact of a college education on the prison inmate. Journal of Correctional Education, 41, pp. 140-146.Rogers, A. (1999). Η Εκπαίδευση Ενηλίκων. Αθήνα: Μεταίχμιο.Salane, F. (2008). Distance education in prisons: an educational right or a privilege? The case of student inmates. Université Paris Descartes, CERLIS.Seashore, M., & Haberfeld, S. (1976). Prisoner Education: Project Newgate and Other College Program., New York: Praeger Publishers.Sellin, Τ (1944). Pioneering in Penology The Amsterdam Houses of Correction in the Sixteenth and Seventeenth Centuries. Philadelphia: University of Pennsylvania Press.Sykes, M. G. (1958). The Society of Captives: A Study of a Maximum Security Prison. New Jersey: Princeton University Press.Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού, (χ.χ.). Ανακτήθηκε στις 22/01/2014, από: http://sde-fyl-koryd.att.sch.gr/students.html.Τελιοπούλου, Κ., Καραμανιάν Κ., & Κεδράκα, Κ. (2005). Μελέτη της επαγγελματικής προετοιμασίας και ένταξης των ατόμων που κινδυνεύουν από κοινωνικό αποκλεισμό: η περίπτωση των φυλακισμένων, αποφυλακισμένων, ανήλικων παραβατών, στο Δ. Βεργίδης, Α. Ασημάκη, Α. Τζιτζίδης, Η εκπαίδευση κρατουμένων: Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη φυλακή Κορυδαλλού, Πανεπιστήμιο Πατρών.Vacca. J. (2004). Educated Prisoners Are Less Likely to Return to Prison. The Journal of Correctional Education, 55 (4), pp.297-305.Winters, C. (1997). Learning Disabilities, Crime Delinquency and Special Education Placement. Adolescence (32), pp. 451-462.Worth V. (1994). "The Same Difference: Tutoring for the Open University in Prison", Open Learning, Vol 19, No 1, pp. 34-41.Φίλιας, Β. (2001). Εισαγωγή στη Μεθοδολογία και τις Τεχνικές των Κοινωνικών Ερευνών. Αθήνα: Gutenberg. Φουκώ, Μ. (1975) Επιτήρηση και Τιμωρία: Η Γέννηση της Φυλακής. Αθήνα: Ράππα