Ανάπτυξη κριτικού στοχασμού μέσα από την αισθητική εμπειρία : Η περίπτωση των φοιτητών παιδαγωγικού τμήματος

Part of : Εκπαίδευση ενηλίκων ; No.36, 2016, pages 12-26

Issue:
Pages:
12-26
Author:
Abstract:
Το κείμενο αυτό περιγράφει τη μελέτη της εφαρμογής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - και συγκεκριμένα σε ένα παιδαγωγικό τμήμα - μιας σύγχρονης μεθόδου, της «Μετασχηματίζουσας Μάθησης μέσα από την Αισθητική Εμπειρία». Η μέθοδος αυτή στηρίζεται στη χρήση της τέχνης προκειμένου να ενισχυθεί και να προωθηθεί η ανάπτυξη του κριτικού στοχασμού εντός των εκπαιδευτικών δομών. Παράλληλα, το παρόν κείμενο επικεντρώνεται στη διερεύνηση πιθανών αλλαγών στις παραδοχές των εκπαιδευομένων, οι οποίες συνδέονται με την εφαρμογή της μεθόδου, ιδιαίτερα στη μελέτη του βαθμού διάρκειας και ευρύτητας των αλλαγών αυτών. Μέσα από την ποιοτική επεξεργασία των ευρημάτων της έρευνας, διαπιστώθηκε ότι είναι αποτελεσματική η εφαρμογή της συγκεκριμένης μεθόδου στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
This article addresses an application performed in tertiary education—a department of pedagogical and educational sciences—of a contemporary method, Transformative Learning through Aesthetic Experience. The method is based on the use of art and aims to reinforce and promote the development of critical thinking within educational settings. Furthermore, the article focuses on exploring possible changes in the learners' assumptions that are connected to the application of the method, especially regarding the duration and amplitude of these changes. Through a qualitative elaboration of the research findings, we found that the application of the specific method is effective within the training of teachers' framework
References (1):
  1. Adorno, T. W. (1941 [1997]). Η κοινωνιολογία της μουσικής. Αθήνα: Νεφέλη.Alhadeff-Jones, Μ., & Kokkos, Α. (Eds.) (2011, May). Transformative Learning in Time of Crisis: Individual and Collective Challenges - Proceedings. 9 International Conference on Transformative Learning, Athens.ARTiT (2012a). The ARTiT Methodology and Modules. Retrieved January 30, 2014 from www.artit.eu.ARTiT (2012b). Evaluation Report. Retrieved January 30, 2014 from www.artit.eu.Bourdieu, P. (1985). To συντηρητικό σχολείο: Οι ανισότητες στην εκπαίδευση και στην παιδεία. Στο Α. Φραγκουδάκη (επιμ.), Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης: Θεωρίες για την κοινωνική ανισότητα στο σχολείο. Αθήνα: Παπαζήσης.Boyd, Β. (2009). On the Origin of Stories: Evolution, Cognition and Fiction. Cambridge, MA: Harvard University Press.Brookfield, S. D. (2005). The Power of Critical Theory for Adult Learning and Teaching. McGraw-Hill Education: Open University Press.Brookfield, S. D. (2012). Teaching for Critical Thinking. San Frascisco: Jossey-Bass.Castoriadis, C. (2007). Fenêtre sur le chaos [Window to Chaos] (compiled by Enrique Escobar, Myrto Gondicas, and Pascal Vernay), Seuil.Dewey, J. (1934 [1980]). Art as Experience. USA: The Penguin GroupGardner, H. (1990). Art Education and Human Development. Los Angeles: The Getty Education Institute for the Arts.Kokkos, A. (2010). Transformative Learning through Aesthetic Experience: Towards a Comprehensive Method. Journal of Transformative Education, 8(3), 155-177.Κόκκος, Α., & Συνεργάτες (2011). Εκπαίδευση μέσα από τις Τέχνες. Αθήνα: Μεταίχμιο.Κόκκος, Α. (2012). Η διαμόρφωση της μεθοδολογίας του ARTiT: Μια αλληλεπίδραση προσωπικών ιδεών και συλλογικού σχεδίου δράσης. Εκπαίδευση Ενηλίκων, 25: 8-11.Kokkos, Α. (2013a). The Use of Aesthetic Experience in Unearthing Critical Thinking. In P. Mayo (Ed.), Learning with Adults: A Reader, 205-207. Rotterdam/Bostou/ Taipei: Sense Publications.Kokkos, A. (2013b). Transformative learning through art. LL inE, 4/2013.Merriam, S.B., & Kim, S. (2012). Studying Transformative Learning: What Methodology? In E.W. Taylor, P. Cranton and Associates, The Handbook of Transformative Learning: Theory, Research andPractice. San Francisco: Jossey-Bass.Mezirow, J., & Associates (1990). Fostering Critical Reflection in Adulthood. San Francisco: Jossey-Bass.Mezirow, J., & Associates (2000). Learning as Transformation. San Francisco: Jossey Bass.Mezirow, J. (1997). Transformative learning: Theory to practice. New Directions for Adult and Continuing Education, 74, 5-12.Mezirow, J., Taylor, E., & Associates (2009). Transformative Learning in Practice. San Francisco, MA: Jossey-Bass.Perkins, D. N. (1994). The Intelligent Eye. Harvard Graduate School of Education.Ράικου, A. (2013). Εκπαίδευση Ενηλίκων και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Διερεύνηση Δυνατότητας για Ανάπτυξη Κριτικού Στοχασμού μέσα από την Αισθητική Εμπειρία σε Εκπαιδευόμενους Εκπαιδευτικούς. Διδακτορική Διατριβή. ΤΕΕΑΠΗ Πανεπιστημίου Πατρών.Robson, C. (2011). Real World Research. Oxford: Blackwell.Taylor, E.W., Cranton, P., & Associates (2012). The Handbook of Transformative Learning: Theory, Research and Practice. San Francisco, MA: Jossey- Bass.Watzlawick, P. (1986). Η Γλώσσα της Αλλαγής. Αθήνα: Κέδρος.